Na Skróty
MASZ PYTANIA?
|
Systemy parkingowe
Cechą,
która wyróżnia nasze systemy od innych, jest możliwość ich instalacji
bez konieczność prowadzenia przewodów komunikacyjnych, co czyni
instalacje niezwykle prostą, szybką i tanią. Poszczególne elementy
systemu (wjazd, wyjazd, punkty rozliczeniowe) nie wymagają okablowania,
wymagane jest tylko zasilanie 230V lub zasilanie bateryjne.
PODSTAWOWE SYSTEMY PARKINGOWE:
W skład systemu wchodzi
szereg elementów pozwalających na zbudowanie konfiguracji najlepiej
dopasowanej do potrzeb użytkownika. Podstawowymi komponentami systemu
obsługi parkingu są:
WJAZD
Podstawowym elementem systemu jest terminal wjazdowy, którego zadaniem jest kontrola wjazdu, wydawanie biletów oraz obsługa klientów abonamentowych posługujących się biletem elektronicznym w postaci karty zbliżeniowej. Terminal wjazdowy współpracuje z barierą blokującą.
Terminal umożliwia:
W zależności od układu parkingu stosowane są różne sposoby kontroli wyjazdów. Bariera wyjazdowa może być sterowana ze stanowiska kasowego umieszczonego przy wyjeździe lub przez terminal wyjazdowy. Podstawową funkcją terminala wyjazdowego jest otwieranie bariery wyjazdowej i kontrola wyjazdu z parkingu.
Terminal umożliwia:
Bariera wjazdu/wyjazdu Elementem wjazdu podobnie jak wyjazdu jest bariera, która może mieć formę szlabanu, wysuwanego z ziemi słupka lub bramy.
|
Podstawowym elementem systemu jest terminal wjazdowy, którego zadaniem jest kontrola wjazdu, wydawanie biletów oraz obsługa klientów abonamentowych posługujących się biletem elektronicznym w postaci karty zbliżeniowej. Terminal wjazdowy współpracuje z barierą blokującą.
Terminal umożliwia:
- Wykrywanie pojazdu - za pomocą detektora pętli indukcyjnej
- Wydawanie biletu wjazdowego z kodem paskowym po naciśnięciu przycisku
- Odczytywanie abonamentowych kart zbliżeniowych za pomocą wbudowanego czytnika
- Sterowanie barierą - po wydaniu biletu lub odczytaniu uprawnionej karty zbliżeniowej bariera jest podnoszona
- Sterowanie sygnalizacją świetlną - po pobraniu biletu lub odczytanie uprawnionej karty zbliżeniowej
- Komunikację głosową z obsługą parkingu za pomocą wbudowanego domofonu (opcja)
- Wyświetlanie informacji
- Terminal może pracować w sieci lub autonomicznie (Praca autonomiczna nie wymaga przewodów komunikacyjnych pomiędzy terminalem a punktem rozliczeniowym. Do zainstalowania terminala wystarczy tylko zasilanie 230V)
W zależności od układu parkingu stosowane są różne sposoby kontroli wyjazdów. Bariera wyjazdowa może być sterowana ze stanowiska kasowego umieszczonego przy wyjeździe lub przez terminal wyjazdowy. Podstawową funkcją terminala wyjazdowego jest otwieranie bariery wyjazdowej i kontrola wyjazdu z parkingu.
Terminal umożliwia:
- Wykrywanie pojazdu - za pomocą detektora pętli indukcyjnej
- Odczyt biletów z kodem kreskowym za pomocą wbudowanego skanera
- Odczytywanie abonamentowych kart zbliżeniowych za pomocą wbudowanego czytnika
- Sterowanie barierą - po wcześniejszym uregulowaniu opłaty
- Komunikację głosową z obsługą parkingu za pomocą wbudowanego domofonu (opcja)
- Sterowanie sygnalizacją świetlną - po odczycie uprawnionej karty zbliżeniowej lub biletu z kodem
- Wyświetlanie informacji tekstowej na wyświetlaczu
- Terminal może pracować w sieci lub autonomicznie (Praca autonomiczna nie wymaga przewodów komunikacyjnych pomiędzy terminalem a punktem rozliczeniowym. Do zainstalowania terminala wystarczy tylko zasilanie 230V)
Bariera wjazdu/wyjazdu Elementem wjazdu podobnie jak wyjazdu jest bariera, która może mieć formę szlabanu, wysuwanego z ziemi słupka lub bramy.
ROZLICZANIE PŁATNOŚCI
Sposoby rozliczania:
- Rozliczanie w kasie obsługiwanej ręcznie
- Rozliczanie w samoobsługowym terminalu płatniczym - automacie rozliczeniowym.